- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 10. januar 2010

Redesign en ullgenser!










Innerst i skapet ligger det en haug med gamle ullgensere som i mange år har ventet på å bli tatt frem i lyset. Skrekk&Gru vil bli flinkere på gjenruk, og nå skal gamle gensere bli til varme og gode barneklær. Først ut var denne hvite genseren som etter en metamorfose gjenoppstod som vest og tights til lillebror. Vesten klippet jeg ut fra selve bolen, mens buksa er laget av armene og halsen. Med ribb til kanting og et lite blått ull-uhyre som pynt ble resultatet et varmt og praktisk sett til barnehagen - veldig enkelt og koster nesten ingen penger. Ikke kast dine gamle ullgensre, men la 2010 bli et gjenbruksår!

12 kommentarer:

Arctic Mum: sa...

Nå fant jeg akkurat en hvit ullgenser fra Benetton som gjør meg enda hvitere i fjeset enn jeg er, og som er så kort som var vanlig på 90-tallet men ikke nå. Fikser den gjerne om med din hjelp.

prettoflamingos sa...

Jättebra idé! Både tröjan och byxorna är jättefina! /petra.h

Kristin sa...

Så flott sett! Den satt jo som et skudd!!

citten sa...

Begge deler så deilige og praktiske ut, men vesten var jo spesielt tøff da :)

Muviduki sa...

Kjempesmart!! Det ble jo riktig fint! Har samlet på ullegensere til samme formål, så dette var et spark bak!!

Min stil sa...

Så stilig. Du er råflink. Ligger en award til deg på bloggen min ;)
Klæm Susanne

Anne sa...

Det ble kjempeflott!!

Solveig sa...

Skikkelig kreativ dame, du!! Så spennende med slike prsjekt:o) Så flink du er !
Ha en flott helg.
Klem fra Solveig

Arctic Mum: sa...

Her er et sytips. Snart er det jo skole...http://gluegunannie.com/?p=227

Tøvsjur sa...

Fantastisk fint! Så genial gjennbruk:)
Har sneke lenge inne på bloggen din, du lage så utrulig mye fint.
Kan æi spørre dæi om du fore buksan dine hele veien ned eller bare overkroppen?
Ha en fortsatt fin søndag.

SkrekkogGru sa...

Takker for kommentarer - alltid hyggelig og inspirerende. Tøvsjur: jeg pleier bare å fóre øverste halvdel av selebuksene mine.

Moi! sa...

va kul att du lämnade en kommentar så att jag kunde hitta din fina blogg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...