- engstelige monstre og andre kreasjoner -

torsdag 15. april 2010

Jakke med omslag mens vi venter






Mens vi venter på omslag i været hygger vi oss med å sy jakker med omslag. Denne er sydd etter Gynthers mønster i ekte 70-talls stil, men i stedet for å klippe ut armene og bolen i ett stykke har jeg sydd på armene separat. Jeg synes det får jakken til å sitte penere over ryggen. Jeg har også laget innvendig lomme for første gang og tror jeg må lage en bukse i samme stil. Luen er også fra et modifisert Gynter-mønster og passet ganske bra denne gang. Den dueblå corden er fra Stoff&Stil, mens det fin-fine gule stoffet er fra det store utland.

9 kommentarer:

Vibeke sa...

For en utrolig fin jakke! Så kult med oransje og gul til det blå. Den likte jeg :)

citten sa...

Lekker :)
Likte godt blåfarge, den var fiiin - og gule stoffet var lekkert det og altså.

Den var litt sånn... deg :D

OktoberLeaves sa...

Så fin blogg du har! Utrolig fine stoffer og farger du bruker!

Groovymama sa...

Hvor er den skøn - og en god idé at klippe ærmer for sig...den sidder rigtigt flot.

kh
Trine

Fru Jippiyes sa...

Stilig med de innvendige lommene! De oransje blomstene minner sånn om de gamle, fine melkekartongene! Og luen er også nydelig. Ellers ligger det noe til deg på bloggen min. Du trenger ikke sende videre, men det er uansett et kompliment.
Ha en fin dag!

Caroline Meier sa...

Åh så fantastisk. Jeg blir så glad av personer som kan gjøre noe nytt av noe gammelt. Vise det respekt og la det bli noe annet.

Jeg skulle ønske jeg kunne si, strikke eller noe sånt. Men selv om min tålmodighet er endeløs i photoshop, så er den visst veldig rastløs når det kommer til håndarbeid.

Så fantastisk. Her skal jeg komme og nyte!

Benglan sa...

Denna blev jag helt kär i! Superfin!

Holdbart sa...

Jag sökte på google efter "gynter" + "jakke", och fick upp denna underbara jacka och blogg (som jag nu blivit följare till!). Jag behövde nämligen lite inspiration för att sy en vårjacka till min son och banne mig om jag inte fick en massa annan inspiration också. Nu ska jag våga sy mer vågade skjortor och tröjor till min son! Tack! :)

IdéSpiren sa...

Fantastisk lekker jakke!! Så flink du er! Blir veldig inspirert av bloggen din, du lager mye fint :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...