- engstelige monstre og andre kreasjoner -

fredag 2. april 2010

Påskens blomsterbarn








Lengst inne i skapet har det lenge ligget en stor mengde av dette litt kraftige og stormønstrete bomullsstoffet som jeg ikke har visst hva jeg skulle gjøre med. Jeg tok det fram for å sy et skjørt til meg selv, men plutselig tok prosjektet en ny retning og i steden sydde jeg noe jeg har hatt på listen i lang tid: en omslagsjakke/skjorte med tilhørende bukse og lue til lillebror. Jakka er sydd etter mønster fra Gynther, og neste gang skal jeg gjøre noen endringer for å bedre passformen. Lua kan brukes på begge sider og er perfekt som sommerlue - denne er også fra Gynther og er litt vanskelig å få rett i størrelsen synes jeg.

Jeg likte kombinasjonen av de store blomstene og det nydelige turkise stoffet som jeg kjøpte i USA. Helt uventet ble det et litt japansk preg som får meg til å glede meg til snøen forsvinner.

15 kommentarer:

LilleRosin sa...

Råflott! Virkelig.

jannepålanne sa...

Såå masse fint du lager! jeg er helt imponert:-)

ha en fortsatt fin påske:)

LilleRosin sa...

Kan jeg komme med et lommespørsmål? Du har ikke sidesøm i buksene, har du? Syr du lommene dobbelt og vrengsyr, eller hvordan gjør du det for å få det pent?

Jeg knooooooter!

Ingrid - Fjeldborg sa...

Så morsomt å finne frem hit! Jeg er mektig imponert over mangfoldet i produksjonen din! Og de selebuksene i innlegget under er jo bare fantastiske! Legger deg til i rollen min:)

Tøvsjur sa...

Så utrulig flott! Fikk skikkelig vårfølelse av å se de klærne. Du e bare rå på symaskina!
Ha en fin kveld

Fru Jippiyes sa...

Fantastisk sett! Stilig med de turkise feltene her og der. Lukkingen på jakken er litt annerledes og veldig, veldig fin.

Skrekk & Gru sa...

tusen takk for fine kommentarer - veldig koselig!
Lille Rosin: som regel bruker jeg ikke sidesøm i buksene. I det siste har jeg begynt å vrengsy lommene for jeg synes det er både enklest og gir penest resultat. Lykke til!

Astrid Hemsydd sa...

Virkelig herlig sett! Helt etter min smak! Og som jeg har sagt før; blomsterstoff til gutter er råkult!

Simsalabim sa...

Fin matchning med det turkosa tyget till!

huset med det rare.. sa...

Hei! Så mye flott du lager! *dypt imponert*
Lurer litt på hvor du har mønsteret fra til selebuksa i innlegget under her? Den ser så veldig god ut!

citten sa...

Dette ble virkelig et herlig sett, og skjønner godt asia-vibben, for fikk den selv og :)

Skrekk & Gru sa...

hei igjen!
Huset med det rare i: til selebuksene tar jeg utgangspunkt i Gynther sitt mønster, men gjør en del endringer underveis slik at passformen blir bedre (synes jeg i allefall) :)

annesand sa...

Dette settet ble stilig altså. Og så tenker jeg at det også hadde passet perfekt til din første plan, et skjørt. Elsker kreasjonene dine (men det vet du kanskje...) Ligger en award til deg i bloggen min ;)

Muviduki sa...

Kjempekult sett. Den omslagsjakka har eg lenge hatt tankar for å lage også, dette var inspirerande, og kjempekule stoff kombinasjonar. Dongri jakka og hua var også kjempetøffe! Flinkas:)

-kine- sa...

nydelig sett!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...