- engstelige monstre og andre kreasjoner -

fredag 9. juli 2010

Sommersett med 70-talls stil






Når årets sommersett er sydd tar Skrekk&Gru sommerferie! Det brune settet til lillebror er sydd i nydelig frotté med skikkelig 70-talls feeling. Utfordringen med dette stoffet er at det fort kan bli litt pysj-aktig, og derfor frisket jeg det opp med hvit ribb i kantene. Storebrors sett er sydd i jersey fra S&S. Mens jeg var i gang sydde jeg like godt et par ekstra tights. De er sydd på enkleste vis med strikk i livet og opplegg i beina med overlocken. Av og til er det fint å sy enkle/raske saker også! 

Og med et lite postkort fra den nordnorske sommeren ønsker Skrekk&Gru alle som ramler innom bloggen en riktig god sommer!

7 kommentarer:

rino sa...

det blommiga är urcoolt!
vad vackert ni har det, ha en fin sommar

SiriR sa...

Så utrolig kule sett! Likte det øverste best, tror jeg:)

og vakkert i nord ja, flott bilde:)

grønn sa...

Det brune settet i frotte var virkelig herlig!!
God sommer

LilleRosin sa...

Å fy søren så kult det brune settet var! HVOR har du fått tak i brun blomstret frotte???

Skrekk & Gru sa...

Tusen takk:)
Lillerosin: frotéen er fra finske Myllymuksut og kjøpt her: http://cethodesigns.no/

Margrethe sa...

Jeg holder på å dø av misunnelige på barna som kan gå i de fantastiske 70-tallsplaggene dine. Jeg vil også ha sånn gult skjørt og sånn pysjamas. Å, kan ikke noen krympe meg?

Jenny "Retrokas" sa...

Snygga! Jag sydde också ett set i pepparkaksblommorna i somras,just love it! Tyget är så härligt retro! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...