- engstelige monstre og andre kreasjoner -

torsdag 26. august 2010

Dinoflagellat på barselbesøk





Buksa i rød babycord (str 74-86) er en barselgave til en marinbiolog og følgelig kan lett nerding rettferdiggjøres. Den lille skapningen på buksa er en Dinoflagellat av arten Dinophysis, og er faktisk et encellet  rovdyr bare noen tusendels millimeter stor! Tenk at slike svømmer rundt med sin egen lille agenda i havet -  Jeg måtte også ta med bildet av denne underlige skapningen for å dokumentere hvor fantastisk den er! Den er dessuten kjempeviktig i økosystemet...men Skrekk&Gru avslutter faktaboksen her:)

12 kommentarer:

grønn sa...

Herlig nerdegave ;-)

Carro/mysigtdesign sa...

Underbara. Gillar kläder med en tanke bakom...

Monstermønster sa...

Hohoho, en encellet med egen agenda i havet :)

Deilig nerdete, og funker veldig bra selv om man ikke skjønner plankonhentydningen heller.

zeeglet sa...

næ så stilig! ganske original applikasjon :D

fabelblå sa...

Ååååå, for ein søt dinoflagellat!!

Luna design...... sa...

he..he så artig, tenker den blir godt motatt. flott bukse

Helena sa...

Verkligen supercoola!!!

Namaste sa...

Takker for veldig informativt innlegg ;o)

Guhu så flotte den buksa blei da!

Maria, 12 år - syr selv sa...

Kjempefin! Skulle ønske jeg ikke var for stor til å gå med sånn... Men jeg får glede meg til jeg får barn selv!!!

litlokalen sa...

Så utolig kul, og ikkje minst omtenksom barselgave :)

LilleLeo sa...

Jeg elsker nerde-ting og digger buksa!

Anemone.made sa...

Det var en flott bukse og en herlig modell. Ha en fin lørdagskveld!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...