- engstelige monstre og andre kreasjoner -

lørdag 14. august 2010

Skrekk&Gru i det romantiske hjørnet








I en liten avkrok av Normandie, i en bitteliten by med en bitteliten koselig og overfylt sybutikk fant jeg disse romantiske blomsterstoffene (bortsett fra det fine skystoffet som er fra Deerdot). Skrekk&Gru foreslo straks at de måtte bli til kjoler. Og siden vi liker enkle modeller, måtte det bli en liten bukett med romantiske omslagskjoler. Grunnmønsteret er fra Gynther, men jeg har som vanlig jukset litt. Her har jeg blant annet sydd strikk i ermene for å få litt puff. Disse er i str 2-4 år, faktisk passer de også til min 5-åring som bluse. Jeg tror min favoritt er den gulblomstrete med lilla bånd - det hadde vært interessant å høre hvilken som er din favoritt!

17 kommentarer:

Fru Jippiyes sa...

Fine! Og søtt med puffarmer. Tror ikke jeg hadde kommet på å prøve det på den modellen. Min favoritt er også den med lilla bånd.

fru-jansen sa...

Flotte, alle som en!
Men hvis du vil vite min favoritt, må det bli den rød/rosa med lyseblå kantbånd.

Minelo sa...

Alla klänningarna är jättefina, både tygerna och modellen!

IJ sa...

Helledussen - så fine kjolar! Kjempefine! Og så fine stoffer! Min favoritt må vere den røde med lyseblå bånd - suuuperfin:-)

Ha ei fin helg vidare!

annicken_j sa...

Åh så fine de ble, også så mye fint stoff *jeg dåner*
Min favoritt var den med gult kantbånd.
Ha en fin helg

Arctic Mum: sa...

Jeg liker alle, men spesielt den røde, blomstrete!

Janne sa...

Så nydelige kjoler! Min favoritt er den rød-blomstrete med lyseblått kantbånd

Maria sa...

Hei!
Jeg er en jente på 12 år, som har fulgt med på bloggen din en stund. Jeg syntes du lager veldig fine ting, i flotte stoffer.
-
Jeg likte den kjolen med grønt kantebånd best.

Hilsen Maria:-)

SiriR sa...

Åh så mange fine! Tror favoritten er den rød/ rosa med blått bånd:)

Nina/littleperky sa...

Så snygga, och passar jättefint på modellen!

KroKKoFin sa...

Ojojoj så fina. Blir jättesugen på att sy i stumma tyger nu.

Tudelidu sa...

Jeg synes det er umulig å plukke en favoritt blant så mye flott!

Fishermans Daughter sa...

Åhh gosh! skikkelig søte kjoler, men jeg falt for den med rosene på:)

Pia sa...

Åh, så skjønne! Likte alle, men kanskje best den rosa!

rino sa...

visst kan man göra lite romantiskt ibland:-) omöjligt att välja en favorit men jag gillar färgkombinationerna blå/vid/röd och lila/gul så det får bli de två:-)

Carro/mysigtdesign sa...

Vilka underbara tyger... Min man är från Rouen i Normandie så vi är ofta där. Tyvärr hittar jag aldrig något kul, inte ens på de loppisar jag bevistat i somras. Uppenbarligen letar jag på helt fel ställen...

Helena sa...

Ljuvliga!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...