- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 3. oktober 2010

Skrekk&Gru bukse til eget bruk!





Innimellom alle barneklærne har jeg sydd en ny voksen-bukse - det føles alltid like bra å lage noe som jeg kan bruke selv! Denne er egentlig bare en test - for jeg hadde lyst å prøve meg på en bukse uten strikk eller snøring og som var mer figursydd i livet. Løsningen var glidelås i siden. Det var jo egentlig ikke så komplisert, men jeg fikk også hjelp av en profesjonell og snill sydame som lærte bort lure tips og triks på veien (tusen takk!). For at linningen skulle sitte fint lagde jeg tre innsnitt i ryggen, det gjorde faktisk underverker på passformen! Stoffet i linningen er fra S&S, dongerien er fra Textart. Og jeg tror at snart, snart, får jeg til å lage den buksa som er akkurat slik jeg vil at den skal være. Men helt lett er det ikke.

8 kommentarer:

rockefår sa...

Jeg synes den ser flott ut!

Pia sa...

Tøff bukse!

IJ sa...

Kjempefin bukse - så flink du er! Bukser er ikkje det lettaste, iallefall ikkje når ein skal skreddarsy dei, slik du har gjort!

Fin vekestart til deg!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Oj, så kult! Jeg er heeeelt nybegynner på symaskin og tenker at voksenbukse må være noe av det vanskeligste å få til ordentlig.

Arctic Mum sa...

Hm, mulig jeg må bestille en sånn av deg på et tidspunkt. Veldig fin.

SiriR sa...

Den satt jo som et skudd!!
Skikkelig fin:)

Therese Tippersvingen sa...

Første gang jeg er på bloggen din - så mye fint du lager!! Liker veldig godt både barneklærne og voksenbuksa (veldig imponert!) Skal sies at jeg er nybegynner både med symaskin og blogging :-) Men det går fremover, og gøy er det. Ble enda mer inspirert av bloggen din! Ha en strålende dag!

Fru & Frøken C sa...

Så flink du er! jeg har ikke turt å prøve meg på voksenklær enda..... men den der så jo bare kjempedeilig ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...