- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 16. januar 2011

Hverdagskjoler som vil på fest hver dag







Dette kjolemønsteret er nytt for Skrekk&Gru, selvom jeg har sett det før under navnet singoalla (kan noen forklare meg hvorfor slike kjoler kalles det?).

Jeg tror vi heller kaller den "Hverdagskjolen som vil på fest". For kjolemodellen er enkel, klassisk og lett å ta på, og så er det opp til stoff og pynt å skape festfølelsen. Jeg ser for meg fin hverdagsfest med brødskive med leverpostei og kjolen over ull-longs og body. Disse er sydd i kjempefint retrostoff fra S&S (bortsett fra det gule som jeg har kjøpt i USA) og er i str. 12-18 mnd. Men jeg synes de ser litt små ut i størrelsene, så 9-12 mnd er kanskje mer riktig. Strikk i halsen gjør kjolen enkel å kle av og på.

10 kommentarer:

Arctic Mum sa...

Så fine de er. Her er en morsom link til (veldig) engelske stoffer: http://www.vintagefabricmarket.co.uk/acatalog/60s___70s_Fabric.html

litlokalen sa...

Utrolig tøffe og fine kjoler. Likte stoffvalget ditt, og innrømmer gjerne at eg får vårstemning av å kikke på disse :)

Helena sa...

Så coola och söta de blev...den lilla detaljen med monstret gör ju hela klänningen:)

grønn sa...

Herlige kjoler - flott med litt feststemning i hverdagen! Applikasjonene dine er flotte!

Ann Kristin sa...

Fantastiske kjoler! Er så fan av applikasjonene dine! De er så kule;)

Hilde sa...

Så fine og aritige kjoler - friske farger som gjør enn på godt humør. Hilde

Liten Lucky sa...

Jättefina klänningar! Min favorit är den första med brunt och oranget!

Alexia sa...

kjempefine. Men hvor store størrelser lager du klærne i? Har en stor snart-6-åring som egentlig hadde passet flere av modellene du har, men mistenker hun er blitt litt lang........bruker vel str 8 år hun, minst.

Skrekk o Gru sa...

Alexia: det varierer litt. De fleste klærne lager jeg opp til ca 4-5 år, men jeg kan lage større også. Må bare tegne nye mønstre og av og til innebærer det litt prøving og feiling.

Marit sa...

Har vært innom å kikke på disse kjolene flere ganger, men må måtte jeg bare kommentere også.
Kjempeflotte!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...