- engstelige monstre og andre kreasjoner -

onsdag 2. mars 2011

2 x hurra!







Det er bursdag i sikte! Når jubilanten selv får velge blir en rød bursdagskrone med kaniner en naturlig del av festanntrekket. Kronen med hjerter er bursdagsgave til en liten venn.

Kronene er veldig enkle å sy: man tegner mønsteret etter hvordan krona skal se ut og etter barnets hode-omkrets. Jeg bruker strykevlies på hvert lag stoff for å stive av. Strikken bak på krona gjør at den sitter godt, og at den den kanskje kan brukes i både 2 og 3 bursdager - og ellers når mån måtte få lyst (det er jo som kjent flest hverdager). For å pynte litt ekstra har jeg sydd inn pom-pons i spissene (for tiden forlater ingenting syrommet uten pom-pons...vi får håpe manien gir seg etterhvert).

16 kommentarer:

Vibeke sa...

Så utrolig lurt! De var rett og slett råstilige. Sånt blir jeg glad av :)

trinepine sa...

Så skjønne de var.
Blir endel ponponger her også for tiden.
Det pynter litt ekstra:)
Ha en fin kveld.

grønn sa...

Nydelige! Ser ingen grunn til at du skal slutte med pomponmanien ;-)

Carro/mysigtdesign sa...

Wow, vad snygga! Så glada!

popetotrora sa...

Vilka jättefina kronor! Kul idé. :)

Hjertebank sa...

Kjempefine!

Fishermans Daughter sa...

Så LURT! Osså så fine!!!

Veronika

SiriR sa...

Så utrolig fine!
For en utrolig god ide:)

Frihet-Natalie sa...

Så herlig!!
Dette var de fineste kronene jeg har sett........

LilleRosin sa...

Å guri de var fine! Så smart!

annesand sa...

Lekker - rett og slett!

Kristine sa...

Kjempefine bursdagskroner! Som barnehagelærer kjenner jeg godt til konseptet, men disse var jo hakket mer forseggjorte :))

Stine Alice sa...

Kjempe fine kroner, og en super ide=) Har lagt meg til som følger i dag, og gleder meg til å følge deg vidre=)

Groovymama sa...

Fantastiske!!!

Tusind tak for idéen. Her skal der også snart være fødselsdag og jeg tror bestemt at fødselaren skal ha' sådan en fin krone.

kh

Holdbart sa...

Jättekul grej med krona! Min lille tvååring går runt med sin pappkrona från dagis som nu faller i bitar snart. Han behöver nog helt klart en tygkrona som han kan stoltsera med här hemma! Tack för inspirationen!

Lene sa...

Å, dette var en utrolig god ide! Jeg har ei snelle på 3 1/2 som har begynt å ville kle seg som prinsesse og ha på krone både titt og ofte!
jeg stjeler ideen jeg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...