- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 27. mars 2011

Chilli-skjørt #2







Ute er det snøkaos, men på syrommet går det mot sommer. Dette er Chilli-skjørt #2, sydd i skystoff fra Deerdot. Stoffet i lommene er fra S&S og de fine, fargeklare pomponnene er fra den lokale sybutikken.

Når bare mønsteret fungerer er det utrolig lett og morsomt å sy disse skjørtene. Det er skjult glidelås i siden, og livvidden har jeg tilpasset ved å sy 2 innsnitt i linningen bak. Dette skjørtet er i str 38, men jeg tror mønsteret ganske lett kan gjøres om til str. 36 og 40. Det er flere skjørt på gang, slik at jeg prøvd ut ulike stoffkombinasjoner. Og sånn sett er det jo greit med dager med kladdeføre og godt syvær! 

13 kommentarer:

fabelblå sa...

Lekkert skjørt!

SiriR sa...

Så lekkert skjørt!
Digger pom pomene på siden:)

GRASRODA sa...

Kjempefint! og det satt fint på deg;)
God helg!

Elisa sa...

Veldig fint snitt på desse skjørta dine! Eg likar spesielt godt lommene. Du har vel sett at det første skjørtet ditt er nominert i kategorien for klær på Håndlaga 2011? Vel fortjent!

Pia sa...

Kult skjørt! Og fine Chilebilder i forrige innlegg:)

grønn sa...

FLott fasong på disse chiliskjørtene dine! Herig variant med skyer og fargerike pompon'er :-)

Tudelidu sa...

Et skjørt det lukter godt humør av! Så moro med litt "lekne" klær til oss voksne også:)

Mariii sa...

LIKER !!!

litlokalen sa...

Nok eit lekkert skjørt frå den kanten :) Gleder meg til fortsettelsen.

Små og store gleder sa...

Utrolig lekkert skjørt og herlig detalj med de fargerike pop pomene i siden. Har du laget mønsteret selv eller er det et mønster å få kjøpt? Utrolig flott snitt i det. Ha en fin dag.

H.

Skrekk o Gru sa...

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer - det gir inpirasjon til å sy flere skjørt!

Små og store gleder: Mønsteret har jeg tegnet selv etter mine egne mål. Så fint å høre at du likte det!

Susi sa...

å FYTTI GRiiiiiiiiiiiiiiiiSN kor kan æ få kjøpt og bestilt dette !!!??????? <3 <3 <3

Simsalabim sa...

Fantastiskt fina kjolar! Molnkjolen med olikfärgad ficka och pompoms i sidsömmen är min absoluta favorit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...