- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 6. mars 2011

Chilli-skjørtet!








Lenge-lenge-lenge har jeg tenkt at jeg skulle sy et skjørt til megselv, men så har jeg ikke funnet mønster, stoff eller inspirasjon.

Men så kom inspirasjonen i form av mangel på skjørt i klesskapet, mangel på skjørt i butikkene, og en nært forestående reise til Chile (pause fra våte parkdresser = oh-yes!). I Chile er det sol og sommer, og så hadde jeg har lyst til å være litt konferanse-fin.

Dermed kom ideén til Chilli-skjørtet - selvsagt med en liten rad røde ponpommer! Mønsteret har jeg tegnet helt fra grunnen, og jeg er spesielt fornøyd med å ha fått til den skjulte glidelåsen uten for mye frustrasjon (til de som er redde skjulte glidelåser: det er lettere enn man (jeg) skulle tro). Linningen er enkel og består bare av et skråbånd. Ellers er innsnitt i ryggen viktige for passformen, og gjør at man får tilpasset linningen så skjørtet sitter godt. Stoffet er stretch-dongeri fra S&S. Det krøller litt men er ellers veldig behagelig og faller fint.

Så er det vel bare å forberede seg på den absurde overgangen fra snømåking i Nord-Norge til å traske gatelangs i Chile med sandaler og nytt skjørt. Jeg tror det skal gå helt greit!

13 kommentarer:

popetotrora sa...

Superfin!! Jag syr nästan aldrig till mig själv och det är egentligen lite tråkigt. Man borde sy till sig själv mer! :-)

Groovymama sa...

Wow - hvor er det flot!!!

kram

Monstermønster sa...

Utrolig lekkert! Kule røde detaljer!

grønn sa...

Utrolig flott!! Jeg synes fasongen var utrolig fin, og SÅ kult at du har laget mønsteret helt selv! Herlig!!

Og en tur til Chile høres jo og helt greit ut ;-) God tur!

Hekkan Hekkel sa...

Hei. Så fin blogg du har, og så mange flotte ting du lagar! :) Dette skjørtet er heilt nydeleg. Fin detalj med pon-pommane :)
Vart heilt forelska i monstera dine, kjempeskjønne! :)
Mvh, Kristin

Linda sa...

rå lekkert skjørt!!! De pompomen var skikkelig kule :)

Pia sa...

Kult skjørt! Og så digger jeg bursdagskronene du hadde sydd!
God tur til Chile - spennende!

Arctic Mum sa...

Det ble et kjempefint skjørt!

Ann Kristin sa...

Fy søren for et utrolig fint skjørt;) Satt jo dødsfint på! God tur til Chile! Så deilig m sol og sommer nå.

Therese Tippersvingen sa...

Liker!

Det skjørtet var jo helt supert :-) Kommer nok til å gjøre susen i Chile!
Hvor lenge/mye må man egentlig sy før man blir flink?

Hilsen utålmodig sylærling (i egen lære...)

Mitt skip er lastet med... sa...

SUPERfint skjørt - helt etter min smak :)

Marit

Siena sa...

Kjempekult skjørt med morsomme detaljer! Helt etter mitt hjerte.

Fru Jippiyes sa...

Bra jobba med eget mønster da! Jeg stemmer på deg..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...