- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 17. april 2011

Guttetunika - nytt forsøk




For en liten stund siden prøvde jeg å selge inn denne som guttetunika - men har nå innsett at jeg kanskje pushet unisex-kategorien litt langt der. Derfor har jeg gjort et nytt forsøk, denne gang i mere normale fargekombinasjoner, uten strikk i ermene og mindre innsving. Det blå stoffet er en favoritt kjøpt i Seattle i fjor. Det brune er kjøpt på textart.no.

Jeg liker denne modellen så godt at jeg umiddelbart lagde en til i motsatte fargekombinasjoner. Men jeg klarte å montere halslinningen på ryggen! Derfor har denne havnet nederst i en stor bunke med tvilsomme prosjekter. Slik kan det gå når man syr først og tenker etterpå...

Og så er jeg utrolig stolt over at mitt Chilliskjørt kom på 2. plass i kategorien Klær på Håndlaga sin kårling av ulike håndarbeidsprodukter. Tusen tusen takk til alle som var med på å stemme, og takk også til arangørene! Jeg fikk opp øynene for mange fine nye blogger og flike håndarbeids-damer, og det er jo den viktigste effekten av hele markeringen.


Jeg har også lagt merke til at det har kommet til flere faste følgere av bloggen. Det er veldig hyggelig, og jeg vil takke og ønske velkommen! Og nå ble det veldig mye takking her, men jeg må jo takke alle dere som legger igjen kommentarer også. Det setter jeg stor pris på! Og til slutt: God påske til alle dere! Sånn.

12 kommentarer:

Lykkeliten - Ida sa...

Ja, her lyktes du skikkelig med å lage en veldig fin guttetunika/skjorte! :)

Innestemmen sa...

Synes denne også var superfin, det funket veldig bra med kombo'en smalere modell og uten ermestrikk. Og så er jeg ihuga "fæn" av sprekere fargeutvalg for gutter, så jeg synes forrige fargesammensetning var fabelaktig. Hurra for spreke gutteklær!!
Mvh Siv

Kreafab sa...

Du syr så fine ting, denne tunika er rigtig drengeagtig og dine nederdele er to die for. God påske, mvh Louise

Elisabeth, innerst i veien sa...

Fine farger i tunikaen. Gratulerer med fin andreplass i Håndlaga.

popetotrora sa...

Riktigt, riktigt snygg skjorta! Jag måste nog också sy ett par skjortor till min lillkille nu. dom är ju perfekt i vår och sommar!

Arctic Mum sa...

Gratulerer med 2. plass, så flott!

Helena sa...

Vad kul!! Grattis till andraplatsen:) Pojktunikan är superfin!!

IdéSpiren sa...

Denne var kjempefin!! :)

Holdbart sa...

Helt klart en fin pojktunika denna gången! :)Gillar verkligen bägge tygerna du använt. Snyggt!

Krajamaria sa...

Snygg kjol! vad fint du gjort när du sytt fast dessa "bollar" i sidsömmarna!

garnguru sa...

Hei:)

Så utrolig mye fint du lager...legger meg til som følger..

Klem Garnguru

LilleLeo sa...

Tunikaen er super-fin!

Og at skjørtet ditt kom så høyt opp på listen er jaggu ikke rart. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...