- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 3. april 2011

Lekebukse og superhelt-kule gutteklær



Jeg prøver å lage klær til gutter som både er fargerike og tøffe, men det er jammen ikke lett! Jeg har jo en veldig avslappet instilling til gutter og rosa blomster, men blir det for mye farger og dill så vil ikke guttene gå med dem. Og selvom mine gutter synes blomstrete gevanter er fint (indoktrinering fra mor) så er det ikke sikkert kompisene synes den fargerike buksa er så veldig superhelt-kul. Og da har mamma tapt den runden, og det er bare å prøve på nytt.

Jeg tviler på om denne buksa blir godkjent som superheltbukse, men jeg håper den duger som guttebukse likevel. Den er i str 4 år, og alt stoff er faktisk fra S&S. Jeg har prøvd ut mange ulike buksemodeller etterhvert, men denne selvkomponerte modellen kommer jeg stadig tilbake til. Den er basert på et kjøpemønster, men endret i alle retninger etter å ha testet ut på mine små modeller. Jeg liker også å veksle mellom utenpålommer og slike innvendige, men for tiden syr jeg mest slike innvendige lommer.

Takk til dere som har stemt på Chilliskjørtet i finalen på Håndlaga 2011!
 Og du...om du ikke har gjort det alt, så stem gjerne HER

11 kommentarer:

Frihet-Natalie sa...

Flott bukse!!

OktoberLeaves sa...

Skikkelig kul bukse! :)

Marit sa...

Så morsom bukse! Kule lommer!

Julia sa...

Kul bukse :) Har selv en gutt på 3 år som jeg har sydd liknende bukser til, behagelig modell :)

SiriR sa...

Kjempekul bukse:)

grønn sa...

Kul bukse!

rockefår sa...

Kul bukse!

Synnøve Olava sa...

Hei... :O)
Med ren tilfeldighet datt jeg i dag innom bloggen din..., ble så fasinert og inpirert av alt det fargerike og flotte du har sydd at jeg ble faktisk værende en stund også... :O)

Jeg kommer garantert igjen!

Har et spørsmå: Hvor får man kjøpt de fargerike ponpong båndenen som du er så glad i?

Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

janne.j sa...

Den var kjempe tøff!!

Pia sa...

Buksa var super!

Eple sa...

Veldig flott bukse! Jeg liker så godt at du bruker ulike og fargerike stoffer. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...