- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 8. mai 2011

Myk trekløver og sommerluer



Det er ikke så ofte jeg syr i stoffer med stretch, men det er noe med de lyse dagene som gjør at jeg får lyst til å dukke ned i skuffen med jersey og frotté. Og dessuten er dette frotté kløverstoffet i brunt og rødt bare så mykt og nydelig at det må brukes.  Denne kjolen er samme modell som hverdagskjolen og i str 1 år. Jeg har brukt tvillingnål til å legge opp alle kantene, slik at sømmen blir like elastisk som stoffet.



Og mens symaskinene først var utstyrt med jersey-nåler, var det like greit å trå til med noen nye sommerluer til guttene. Disse går kjemperaskt å sy og sitter godt på hodet. Men jeg håper egentlig ikke de blir brukt alt for mye i sommer...

8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så mange flotte ting du har sydd- skjønne farger og mønsterkombinasjoner! Ser at du har har sydd flere barneklær av et søtt stoff i ulike farger med kløver på. Er det nytt stoff som selges noe sted?

Ramla over bloggen din og har kost meg med å se på alt det fine du har laget. Du er kjempeflink! Ha en fin søndagskveld :-)

LilleRosin sa...

Åh, for et fantastisk stoff! Supersøt kjole.

SiriR sa...

Så fin kjole i kult kløverstoff:)

LilleLeo sa...

Den var bare über-søt!

LilleLeo sa...

Og forresten! Ta en titt innom bloggen min, vinneren av bok-konkurransen er kåret. ;)

dorabella sa...

Jättehärlig klänning!

Viola sa...

Du er bare så utrolig kreativ! Sjekk awarden som ligger i hobbybloggen min :)

Skrekk o Gru sa...

Tusen takk for kommentarene!
Elisabeth: jeg har sydd endel av kløverstoffet fra Deerdot. Kanskje det er dette du tenker på? Jeg vet ikke om det selges lenger, men det er en av mine favoritter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...