- engstelige monstre og andre kreasjoner -

mandag 30. mai 2011

Skjorte-redningen





For en stund siden sydde jeg denne skjorta/tunikaen til minstemann, og i effektivitetens ånd tenkte jeg å lage to stk i samme slengen. Det viste seg at jeg var litt for effektiv, for da skjorta nesten var ferdig oppdaget jeg at jeg hadde laget halssplitten på bakstykket. Da mistet jeg selvsagt interessen for prosjektet, men tok meg omsider sammen til å fixe problemet.

Løsningen ble å smalne belegget og beholde det bak. Jeg laget også en liten tittekant av skråbåndet i halsen. Resultatet ble greit nok, synes jeg. Selvom jeg synes skjorta med splitt foran er litt finere. Men uansett er jeg fornøyd med at skjorta ble reddet, og at den ikke havnet nederst i fjern-arkivet.

11 kommentarer:

Innestemmen sa...

Hi hi, til og med når det går for fort i svingen blir det topp resultat jo =)
Mvh Siv

grønn sa...

Artig variant! Jeg synes den ble flott :-)

dorabella sa...

Väldigt fin liten skjorta!

manja sa...

Synes den ble tøff jeg!! Så bra du fikk teddet den :D

popetotrora sa...

Verkligen fin!! Jag är imponerad av allt du syr, du är så duktig! :-)

Linda Gjerde sa...

Jeg synes nå den var veldig fin ivertfall! Ble inspirert jeg :)

Mariann sa...

Den ble jo kjempefin likevel! :)

Linda sa...

Jeg syntes det ble kjempe fint og annerledes med splitten bak! Ingen som kan se at det er feil jo :) Nydelige farger sammen, brun og blå :)

LilleLeo sa...

Jeg synes den ble fin, jeg! Nydelige farger.

Fauna design sa...

Det ble jo kjempefin :-) Også er jeg VELDIG imponert av at du klarer å gjøre ferdig prosjekter som går litt galt, det er andre boller her i gården kan jeg love!

rino sa...

å vad fin, perfekt för en liten kille utan att bli för grabbigt.
Svårt att hitta fina kläder till lite större pojkar annars.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...