- engstelige monstre og andre kreasjoner -

torsdag 30. juni 2011

irr grønt // arktisk sommer

Det er grønt i nord-Norge, og grønn lekebukse ble det. Grønn babycord, grønn ribb og grønne epler i lommene. Buksa er sydd etter eget mønster, str. 3 år og er som skapt for grønske på knærne.






Litt senere, på min ferd langt og lengre mot nord, ble jeg minnet om at arktisk sommer ikke nødvendigvis er grønn. I allefall ikke på overflaten. Men på 40 meter dyp fant vi derimot sommeren i form av enorme alge-blomstringer. Irr grønt også der! Det er visst sommer!



9 kommentarer:

Merete sa...

Hvor er de søde, de bukser.
Helt genialt med æblerne i lommerne.
Den idé hapser jeg lige :-)

Kreafab sa...

Skænne skønne bukser, må lave noget lignende til mine drenge. Go sommer!! Mvh Louise

Hannelt sa...

Den var utrolig flott den buksa :) God sommer til deg, selv om det siste bildet ikke var særlig sommerlig.

Ann-Katrin sa...

Utrolig fine bukser! Har du lagd mønsteret selv? Jeg har så lyst å sy noen bukser selv, har du tips til noen gode mønster, evt. kjøpe det som du har laget?

Inghild sa...

Kjempefin bukse!

Julia sa...

Stilig bukse :) Genial farge!

Regula sa...

Så kule bukser! Nå må jeg virkelig prøve å få frem symaskin jeg og...

Skrekk o Gru sa...

Ann-Katrin: Det finnes mange greie buksemønstre i ulike sy-bøker som du kan ta utgangspunkt i. For eksempel finner du mønstre i Meedoms "Sy til barn" og Gynthers klassiske sy-bok fra 70-tallet, men også i form av enkeltmønstre fra f.eks Onion, Minikrea og Oliver+S. Det er jo litt forskjellig hva ulike folk oppfatter som gode mønstre, så her må du nesten bare prøve deg fram selv til du kommer i mål med den perfekte buksa:-) Lykke til!

Ann-Katrin sa...

Tusen takk for tips! :) Jeg skal sjekke ut og prøve meg frem! :) Ha en fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...