- engstelige monstre og andre kreasjoner -

torsdag 2. juni 2011

Retro-sommer i sikte





Jeg hentet fram det fineste og mest sommerlige dynetrekket fra stoffarkivet med en klar plan om et nytt sommerskjørt. Jeg hadde lyst til å prøve strikk i livet denne gangen, og modifiserte chilli-skjørtet slik at det kunne fungere uten glidelås.

Etter litt prøving og feiling fant jeg ut at skjørtet ble alt for stort og posete i passformen, og løsningen ble å lage et legg på den ene siden. Jeg sydde legget slik at den skal se ut som en knappestolpe, og synes det fungerte ganske fint. I linningen har jeg bare en tynn pyntestrikk som er sydd rett på innsiden.

Jeg tror jeg skal jobbe litt videre med modellen med legg, og kanskje sette inn glidelås likevel. Men uansett tror jeg dette skjørtet blir fint som strand og hageskjørt i sommeren som dessverre enda er et godt stykke unna- både i tid og temperatur. 

12 kommentarer:

vimz sa...

Jeg er fuldstændig forelsket - den er jo bare smuk.

Susanna sa...

En helt underbar kjol! :)
/Strömming

grønn sa...

Nydelig! Håper sola snart kommer din vei så du får ikle deg den flotte kreasjonen :-)

Marit sa...

Nydelig stoff og så fint med knappene nedover på siden!

Inghild sa...

Kjempefint skjørt! Du har jammen mykje fint på bloggen din! Dei chilli-skjørta dine var og veldig fine :-)

dorabella sa...

Men vilken snygg kjol!!

Eva Mari sa...

Så deilig skjørt! Enig i at den knappestolpen ble prikken over i'n. Og gult som sola, - håper det lokker den fram!

Klem fra Eva Mari :)

Guro sa...

Herlig gult stoff!
Likte det skjørtet skikkelig godt, ble veldig fin med knapper Ü

Nina/littleperky sa...

Härlig kjol!

Bitteliten sa...

utrolig fin blogg du har - og veldig kreativ!! Gleder meg til å finne masse inspiasjon inne hos deg!

janne.j sa...

Nok eit nydelig skjørt :)

Silje og Vibecke: sa...

Flott! Vi liker skjørtene dine spesielt godt. Hvem vil vel ikke gå rundt med et slikt til sommeren. Ja, vi sier til sommeren, for her har vi tre årstider på en og samme dag foreløptig. Takk for at du la igjen en hilsen. Det gleder.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...