- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 14. august 2011

Årets sommerbukse til meg selv





Ferien er over for denne gang, og jobb og reiser har ført til at symaskinene har stått stille i 2 mnd! Men før avreise rakk jeg (så vidt det var) å sy en ny sommerbukse til meg selv. Ny bukse hører nemlig sommerferien til! Denne hadde ligget halv-ferdig lenge, før jeg endelig fikk tatt meg sammen og sydd den ferdig. Og det var jo bra for den har blitt flittig brukt på reiser hit og dit.

Buksa er sydd i stretch-dongeri fra S&S, med linning av bomullsstoff fra samme sted. Det er glidelås i siden og strikk i beina. Mønstret er eget, etter mange runder med prøving og feiling. Det er utrolig hvor lang tid det tar å sy noe som er figursydd, derfor går det en stund mellom hver gang jeg syr en slik bukse.

Jeg håper på flere sommerdager, og gleder meg til å børste støv av symaskinene. God sensommer til alle dere!

9 kommentarer:

Innestemmen sa...

Flink du er! Flott bukse =)
Mvh Siv

katrine sa...

superfin bukse! Jeg er imponert. Er selv såvidt blitt venner med symaskinen. VEldig gøy men driver med mye mindre prosjekter en dette ;) Men øvelse gjør mester (er det ikke det de sier??) Ønsker deg en superfin uke :)

Mari sa...

Kjempefin bukse! Sånn fikk jeg lyst på, men det spørs om jeg har tålmodighet og tid :)

Vibeke sa...

Jeg får så lyst til å sette i gang å sy klær til meg selv når jeg ser sånne fine blogginnlegg hos deg! Jeg sier bare: WOW! Du er dyktig altså!

LilleRosin sa...

Knallfin!

Sara Forsberg sa...

Åhh vilka fina byxor:) Har själv jättesvårt att hitta jeans med bra passform......nu blir jag sugen på att göra ett par till mig själv.

Hannelt sa...

Så flotte bukser! De satt jo som et skudd! Håper Danmark var bra :)

Tryllehuset sa...

Åh, jeg digger de buksene dine! :-)

Kathrine i Tryllehuset

Elisabeth sa...

Kjempefin! Er du interessert i å selge mønsteret?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...