- engstelige monstre og andre kreasjoner -

torsdag 29. september 2011

Høstkjole




Noen nye stoffer har dukket opp på mystisk vis i det allerede stappfulle stoff-skapet, og det inspirerte til å lage noen nye høst-kjoler. Jeg liker så godt den klare lillafargen sammen med den nesten over-the-top fargerike babycorden fra S&S. Kjolen er i str 3-4 år, har knepping i ryggen og ikke i skulderstroppene slik jeg pleier å sy. Den sitter godt over skuldrene og var lett å ta på, så jeg synes dette var en fin patent.

Jeg har begynt å sy til årets julemarked som skal være i november. To måneder høres ut som et hav av tid, men listen over prosjekter er lang og sy-tiden så alt for liten (som normalt med andre ord...).  Kanskje lager jeg noen flere slike kjoler, for selv om jeg liker å lage unisex-klær, er det ekstra gøy å lage fargerike småkjoler.   

12 kommentarer:

Carro/mysigtdesign sa...

Härlig klänning. Visst är det förvånande hur mycket man kan knö in i ett tygskåp...

Siena sa...

Kjempekul kjole! Hvilken helg er julemarkedet i år? Veldig fornøyd med det jeg handlet der i fjor, skulle gjerne hatt påfyll i år ...

SiriR sa...

Nydelig kjole! Likte fargene og snittet godt.

Og det er aldri for tidlig å begynne å sy til marked!

Kråkebarna sa...

kjempe fin farge kombinasjon.
Har sjølv prøvd meg på det mønsteret og likte det godt.
Mykje fint og innspirerande inne hos deg. Legg meg til som følger

Innestemmen sa...

Ntåååå, den var søt =))

Skrekk o Gru sa...

Tusen takk:-)
Siena: Så fint at du er fornøyd med klærne du kjøpte - Markedet er 19 og 20 november i år!

AvMeg sa...

Ja, til unisex klær, men kjolen var jo supersøt da :-) Marked- det hørtes kjempegøy ut. Skulle ønske jeg kunne tatt en tur...
Fin dag til deg :-)

grønn sa...

Flott kjole!

Nina/littleperky sa...

Jättefin!

Tudelidu sa...

Så flott kjole! Veldig lurt å begynne i god tid til markeder, jeg går stadig på den smellen da jeg tenker jeg har god tid - helt til jeg absoulutt ikke har det..

Monstermønster sa...

Veldig, veldig stilig! Særlig snittet!

Ellen* sa...

Det var en utrolig lekker kjole - både fargemessig og modellen ellers! Nesten så man skulle ønske man hadde ei lita jente å sy til;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...