- engstelige monstre og andre kreasjoner -

mandag 19. september 2011

Lekebukser i fart




Utfordring fra Skrekk&Gru: Kan man lage fine bukser til litt større barn? Bukser som ikke blir for barnslige og ikke for kjedelige, og som ungene vil bruke?

Dette er mitt forsøk nr 1: Lekebukser til storebror i prikkete dongeri fra S&S og lommer med røde detaljer, str 116. De falt faktisk i smak. Og dongeri funker bra fordi det tåler slitasje bedre enn babycord.

Jeg testet her et nytt buksemønster, for mitt vanlige, egenkomponerte mønster går bare opp til str 4 år. Jeg skal gjøre noen små endringer på mønsteret og lage flere bukser til større barn.

Men hvorfor er det så vanskelig å finne gode buksemønstre? Eller er det bare meg som synes det? Det lurer jeg på for tiden, og har du tips å dele blir jeg glad:-)

8 kommentarer:

Sally' miljøvennlige hjem sa...

Hihi dette stoffet brukte jeg nettopp til ei veske :-) Ble kjempestilig som bukse!! Du er jo dreven så du vet sikkert dette men jeg oppdaget at det farget ganske kraftig av...flaks jeg ikke har tenkt å vaske veska mi..hehe..for det kan jeg ikke.

AvMeg sa...

Så tøffe bukser da - du trenger vel ikke noe annet mønster så fine som de ble? Ser mange i bloggland lager slike bukser med store lommer - er det et bestemt mønster du har brukt, eller har du laget det selv?
Fin uke til deg :-)

Barbro sa...

Så fin bukse! Og det mønsteret du har brukt ser jeg veldig bra ut synes jeg, passe stramt og fasongfint :) Passet jo veldig bra med denne prikkete dongrien og de røde kantene på lommene, kjempe effektfullt.

Liv-Inger sa...

Herlige bukser! Har nok ingen tips å dele. Syferdighetene mine er det dårlig stilt med. ;-)

Zopp Design sa...

Så kul bukse. Er en kunst å lage gode bukser.. Med en sønn på 10 år i hus er det ikke alltid like stas med disse bløte og bevegelige *hihi*

Carro/mysigtdesign sa...

Byxorna är jättefina! Glada och fint tyg.

Anonym sa...

Har gitt opp å sy til 8 åringen her hjemme. Han vil bare ha slim fit olabukser!

Skrekk o Gru sa...

Takk for de hyggelige kommentarene:-)
Ja, S&S sin dongeri farger av, så man må vaske det før bruk. Men når det er gjort har jeg aldri hatt noen problemer med avfarging.

AvMeg: Takk skal du ha! Lommene har jeg bare tegnet selv, jeg regner med at de fleste gjør det. Jeg har i allefall ikke kommet over noe slikt mønster.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...