- engstelige monstre og andre kreasjoner -

onsdag 9. november 2011

Søte skjørt, og litt om gutte- og jentestoffer

Jeg har alltid syntes inndelingen i "guttestoffer" og "jentestoffer" har vært en underlig konstruksjon. Tidligere har jeg jo forsøkt å lage gutteklær i såkalte jentestoffer, med litt diskutabel suksess. Så jeg erkjenner at det nok finnes visse regler.

 Men med jenteklær er man mye friere, kanskje fordi skjørt og kjoler i utgangspunktet er forbeholdt jenter? Jeg har i allefall lyst til å lage fine jente- og gutteklær litt utenom stereotypien, og disse små skjørtene i str 2-4 år er et bidrag.  






Men så måtte jeg likevel lage noen søte små skjørt av de mer feminine stoffene mine også. Og om lillebror fikk velge, ville han garantert valgt disse to med hjerter og blomster, fremfor de med biler.



Det er jammen bra vi er forskjellige, og at unger ikke tenker i kategorier som vi voksne har bestemt:-)

10 kommentarer:

Nina/littleperky sa...

Jättefina saker! Jag håller med dej! Uppdelningen pojk/flick är ju inte barnens eget påhitt, och får de välja själva blir det en fin blandning av blommor och bilar :-).

Citrus sa...

nydelige skjørt, ja alt du lager er inspirerende. Jeg nyter bloggen og alt du viser fram.

Anonym sa...

tenk om jeg kunne fått kjøpe kjole og skjørt med biler til mine søte små!! - men akk jeg er ikke i Tromsø på "et marked"!
Anne V.

AvMeg sa...

Herlige - og jeg er så enig med deg i det med inndelingen av jente - og guttemønster/farger... :-)

rockefår sa...

Fine og kule skjørt!

Desverre skjer det så altfor fort at gutter og jenter blir bevisst på hva de går med. Jeg har iallfall fått en veldig jente-jente og en gutte-gutt når det gjelder farger og mønster. Og den tid er forbi da det jeg synes er fint faller i smak...

Åssen har det skjedd så fort, de er jo bare 4-6år. Jeg gikk med de klærne mamma kjøpte til meg (på salg) iallfall til jeg var 13-14år....(men det sier kanskje mer om meg;-))

Leei sa...

Fine skjørt!

Kjempefin blogg, du lagar utruleg mykje kreativt og flottt, her kjem eg gjerne tilbake og hentar inspirasjon!

Sonja frå Sunnfjord sa...

Herlige skjørt!

Anna sa...

Helt enig! Kjempekult med såkalte "guttemønster" på skjørt og kjoler. ELSKER stoffet med busser og biler på!
Regner med at de går unna på markedet! Lykke til! =)

BoHo sa...

Knalltøffe skjørt. Har ei jente sjølv, men prøver å begrense bruken av rosa Men det spørs nok om det ikkje kjem ei tid der kun den fargen er god nok....

Bøllemamma sa...

Bilbaneskjørtet vi kjøpte på Et marked i dag satt perfekt på lillejenta mi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...