- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 11. desember 2011

Fire unisex lekebukser

Det er ganske stille på syrommet for tiden, og disse fire nesten like buksene har for lengst funnet nye hjem. Lekebuksene er sydd i kraftig babycord med stretch, og i beina har jeg sydd inn legg med ulike stoffer og sydd på litt kroklisser også. 

Buksene er i str 2-3 år og 1-2 år, slik ser de ut i bruk. Meningen med disse buksene var å lage en unisexmodell som lett kan varieres i uttrykket, og det var fint å registrere at de appellerte både til gutter og jenter. I allefall foreldrene deres....





Og så registrerer jeg litt motvillig at det går mot jul. Jul er egentlig veldig hyggelig, men jeg lurer på om det kan være meningen at man skal tilbringe førjulstiden i overfylte butikker. Litt mindre kjøpepress hadde vært bra, så kanskje jeg må få fart på symaskinene igjen!

6 kommentarer:

Trollemor sa...

flott bukser! en kjempe god ide å pynte opp helt enkle bukser med bånd! veldig greit når man bare har litt igjen og trenger å lage noen enkle detaljer på klærne;)

- marthe - sa...

Så kule bukser! Veldig enig med om kjøpemaset - fint å kunne være en syende motvekt til alt det der :)

Nina/littleperky sa...

Snygga!

rockefår sa...

Fine og gode bukser!

Jeg synes også det er litt masete med kjøpe-kjøpe-kjøpe, men trur ikke noen av mine hadde satt pris på noe jeg har sydd.

Jeg har jo tidligere skrevet om en t-skjorte jeg sydde til min svoger i nøytrale farger, men med en for meg avansert applikasjon som et minne om deres besøk hos oss i Paris. Hvorpå det var liten entusiasme ved overrekkelsen, og da jeg spurte min søster seinere om hvordan den hadde passet så svarte hun bare at jeg hadde en skrivefeil i applikasjonen... At jeg hadde giddi å bruke timesvis på en personlig gave tenkte jeg da.
Og mannen min, som er attpåklatt har jo voksne nevøer og nieser.

AvMeg sa...

De så sabla greie ut! Likte godt at du pynta med bånd/stoffremse - enkelt, men fint.
Jeg sier "nei takk" til å stresse i overfylte butikker...men av og til må jeg også krype til kors.
:-)

I en Sving sa...

Så stilige bukser. Du er flink til å tenke unisex og utfordre "guttefargene" og "jentefargene" :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...