- engstelige monstre og andre kreasjoner -

mandag 5. desember 2011

Julekjole med planktonpøbel

Denne spencer-kjolen i orange babycord og lyseblå detaljer ble sydd som disputas-gave til en kollega. Hennes doktorgrad omhandlet hoppekrepsen Calanus finmarchicus, og selvsagt måtte hennes datter få en julekjole med en planktonpøbel som pynt. 

Denne planktonpøbelen er egentlig ikke større en 2-3 mm i virkeligheten, men nå som den er forstørret kan den forhåpentligvis også spre glede utenfor sitt naturlige habitat.



Kanskje ikke så veldig julete, men det passer meg egentlig fint.

8 kommentarer:

Innestemmen sa...

Knallsøt!

rockefår sa...

De er så kule disse marinbiologiske kjolene - kan tenke meg mottakeren blir hoppende glad!

Fine farger og egentlig greit at en sånn kjole ikke er så julete - er jo ikke så kult med julekjoler i februar:-)

BoHo sa...

Fantastisk kjole! Eg har studert biologi på Svalbard og skilt ein del ulike Calanus. Hehe!Bringer tilbake gode minner:-) Kjempefin blogg du har!

AvMeg sa...

For en fin ting å gjøre for din kollega - å sy en slik passende kjole :-) Kjempesøt :-)

Miranne sa...

Akkurat passe rampete. Super!

Frøken iversen sa...

Du er jo bare vanvittig flink! :) kommer helt sikkert til å bestille noen lekebukser fra deg snart!
Jeg er ingen syer, mer en strikker :) men lurer på hvilken type maskin du syr med, vanlig / overlock?

GOd Jul hilsen fra Vestlandet :)

Skrekk o Gru sa...

Takk-takk for fine kommentarer!
Frøken Iversen: Jeg bruker både en vanlig symaskin og en overlock.

duBedåre sa...

Som iland-dreven marinbiolog fryyyyder jeg meg over disse finurlige applikasjonene dine. Nerdejubel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...