- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 18. desember 2011

Min Japanske sommerbluse

Mens det har vært som mørkest har jeg funnet fram min fine Japanske sybok (oversatt til finsk) og drømt meg bort til lysere tider. Og for å gjøre tanker til handling, sydde jeg rett og slett en enkel sommerbluse i et lett småblomstrete stoff som jeg kjøpte i sommer. 



Mønsteret er enkelt og feminint, og spesielt godt liker jeg ermene. Det kommer ikke fram på bildet, men de er to-delte med rynking både i skuldrene og midt på ermet. Nederst har jeg satt en enkel blondestrikk. Halsen er også rynket, og deretter har jeg sydd på et skråbånd av samme stoff som resten av blusen.



Og min Japanske sommerbluse skal ikke henge i skapet i påvente av sommeren, selvom den er litt i utakt med sesongen!

6 kommentarer:

Isabel sa...

It´s lovely.
I like the pattern, can you explain it.

Regards
Isabel

Hos Frøken Jensen sa...

Så fin den er, meget smuk. Jeg vil også ha sommer, så snart jul og nytår er overstået - lad os få lidt sol ;O)

Kærligst
Betina

Tabea Himmelmann sa...

It´s so cute- I love it! Regards, Tabea

Nina sa...

Den var kjempekjempe-søt. Akkurat MIN smak ;).

Miriams små detaljer sa...

Den var skikkelig fin! Så flink du er :)

Solveig sa...

Så nydelig - og du kledde den så godt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...