- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 15. januar 2012

Schypozoa og planktonpøbler

På utstillingen Innriss er det ikke bare Akkaren som får vise seg fram, men også noen flere marine skapninger i svart og hvitt. Dette skjørtet er dekorert med en Schypozoa, eller en stormanet. 

Stormaneten ser så uskyldig og estetisk ut der den i perfekte pulserende bevegelser flyter rundt i sitt tredimensjonale univers. Men selvsagt rommer en Schypozoas liv mer enn dette. De er også livsfarlige rovdyr som angriper byttedyr langt større og raskere enn seg selv ved hjelp av giftampuller som skytes ut med enorm kraft fra tentaklene. Skinnet bedrar.




Langt snillere kan man kanskje tenkte at hoppekrepsen er, som jo bare er noen mm store. Jeg tror ikke engang jeg skal begynne å skrive om hoppekrepsens merkverdige liv, det er jo ikke klassisk syblogg-materiale. Disse to skapningene er i allefall inspirert av plankton, og er også en del av utstillingen.




Det er veldig morsomt å få være med på utstilling, og ikke minst inspirerende med nye utfordringer. Jeg tror jeg vil utforske universet i svart og hvitt mer fremover, samtidig som jeg vil at klærne skal ha Skrekk&Gru særpreg. Det klør i syfingrene allerede...

7 kommentarer:

Rarerina sa...

sort&hvittuniverset er veldig fint. Man kan leke mye med former, mønstre og teksturer i bare to farger. Om man kan kalle dem farger. Det er jo enda diskutert.
Jeg liker skjørtet!

SiriR sa...

Så stilig:)

Villblomsten sa...

De var flotte og morsomme :-)

Villblomsten sa...

Hei igjen :-)
Bare ett lite tips :

Barneboden trekker Gavekort på 200,- kr
Ny sjangse - Hver måned
ALLE som har link til www.barneboden.no på bloggen sin er med i trekningen :-)
Se mer info : http://barneboden.blogspot.com/
eller på Facebook

Vil du være med ?
de har litt klær til dame også :-)

salix sa...

Hi,
I like your biology inspired work a lot - as I am a biologist myself and would like to translate botanical ideas and forms into fabrics and on fabrics...
Kathrin

Lene sa...

Så fine monster og andre ting! Inspirerende blogg :)

sigrid sa...

Så utrulig flotte ting du lager!! Veldig inspirerende! Må prøve å ta meg en tur å sjå utstillinga:)
Hilsen Sigrid

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...