- engstelige monstre og andre kreasjoner -

mandag 2. januar 2012

Tålmodighetsbukse, kun 24 deler

Mønsteret til buksa kjøpte jeg i høst, og jeg brukte en evighet på å tegne det av. Deretter stirret jeg på mønsterdelene i 2 mnd, og tenke at det der gidder jeg ikke å forholde meg til. Men på en dag som ikke var brukbar til noe nyttig uansett, klipte jeg ut delene i stoff. Og så var det bare å gå tålmodig til verks med å sy sammen alle de 24 delene.







Og for å gjøre en lang historie kort, så ser du resultatet her. Bisebåndene i buksebeina var mitt påfunn, som om ikke buksa hadde nok detaljer fra før. Men så fikk jeg testet det ut, og det ble ganske fint også synes jeg. Busa er sydd i gråblå cordfløyel med stretch, og ribben i livet har fått snor med snorstopper.

Bortsett fra at buksa var for smal for min 6-åring er dette en bukse med god fasong med fine detaljer (om noen har et langt smalt barn og er interesserte i buksa går det an å sende meg en mail). Jeg tror ikke det blir flere slike på en stund, men kanskje lager jeg en forenklet utgave en vakker dag.

Og godt nytt år forresten. Hverdagen har landa med et mageplask, men jeg håper det går seg til etterhvert! 

8 kommentarer:

house of hopen sa...

Det var da en flott bukse, og bisebåndene gjorde virkelig susen!
"Tålmodighetsbukse" var riktig betegnelse!!! Jeg er imponert over at du virklelig gikk i gang med prosjektet...Noen ganger er det litt sånn: "søren heller - jeg bare gjør det!" Og så lurer man underveis på hva i huleste man driver med... Men, er man passe sta, sånn som jeg er..., ja da er det bare å stå løpet ut.

3 x 3 HURRA og bravo for deg altså!

Beste hilsen fra Solveig og forresten - RIKTIG GODT NYTTÅR!
Det er moro å følge med på bloggen din!!!

od Andulky sa...

Så snygga och vilken fin blogg du har!!!
/Anna

Ulla sa...

Den var jo kjempefin!! Bare legg ut skrytebilder om du en gang lager en forenklet utgave altså, da bestiller jeg. tror ikke femåringen min passer i den du har laga desverre :(. Ha en fortsatt flott dag! :)

Silje og Vibecke: sa...

Nice! Superfin,en forenklet utgave blir sikkert like fint:) Skjønner godt det var en tålmodighetsbukse:) uff, vi får kanskje gå igang å sy sammen det vi har klipt, vi også. Jula sitter litt godt i "raua" foreløpig, men vi bli jo alltid inspirert av åtitte inn hit til deg.

God uke!

I en Sving sa...

Buksa var jo knallflott. Masse detaljer og mye jobb, men virkelig et flott resultat da :)

rockefår sa...

Flott bukse, 24 deler - ska sei- godt du hadde tålmodighet!

Ingrid sa...

Skikkelig fin ble den! Men mye arbeid med så mange deler skjønner jeg! :)

Spunk og boblemukk sa...

Det første jeg tenkte var "hvordan kan man ha 24 deler på èn bukse?" Skjønner fortsatt ikke hvor alle delene tok veien ;) Men buksa ble knallfin. Synd den ble for smal. Jeg har stort sett det motsatte problemet til min 5-åring. De blir alltid for vide. Han er veldig smal, så må smalne inn de fleste mønsterne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...