- engstelige monstre og andre kreasjoner -

mandag 13. februar 2012

Ny Japansk variant

Når jeg egentlig ikke har tid til å sy, prioriterer jeg likevel å sy til meg selv. Så føles det ut som om jeg har litt kontroll på tiden likevel (en god livsløgn). For tiden synes jeg det er gøy å teste ulike bluse/skjorte-mønstre. Jeg er ikke så glad i t-skjorter, og da er det fint å kunne sy sine egne topper.

Denne skjorta er fra min helt nye japanske (selvsagt) sybok, og i motsetning til de andre jeg har sydd har denne innsnitt foran. I tillegg har den både splitt og rynking i halsen - jeg liker slike små detaljer for det gjør bra ting for passformen! Denne syboka var forresten skrevet på japansk, så sybeskrivelsen var det ikke så mye hjelp i...






Passformen var faktisk ganske god, og kanskje blir dette mønsteret testet ut på mine nye og fantastiske (og dyrebare!) Liberty-stoffer som ligger og venter på å bli en del av sommergarderoben.
Ha en fin uke alle sammen!

5 kommentarer:

Dragemamma sa...

Åh! Jeg er virkelig misunnelig på disse sybøkene altså... Men - skal til New York i påsken, og satser på å finne den som er oversatt til engelsk der... Så fine bluser du syr!!

I en Sving sa...

Så flott bluse. Halsen og ermene var jo skikkelig lekre. :)

Nina sa...

For en lekker bluse du har sydd! Både forseggjort og enkel på samme tid!

ReMade by Sara Forsberg sa...

Jättefin blus, verkar vara en skön modell, med bra passform. Toppen me lite inspiration från dig för jag har precis beställt 2 härliga japanska syböcker, en barn och en vuxen. Hoppas jag får lite tid över nån gång så jag kan börja me min sommargarderob!

Teresa sa...

Det er virkelig en fed trøje:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...