- engstelige monstre og andre kreasjoner -

onsdag 28. mars 2012

Finalist på Håndlaga2012, grønne lekebukser og sytråd

I et anfall av kortvarig vårfølelse sydde jeg to nye grønne lekebukser. Det fine stoffet er fra Åhlens og passer fint til vår og sommerbukser. Disse er i str. 2-3 og 3-4 år og bor foreløpig i min lille skuff. 
De får seg sikkert et nytt hjem etterhvert. 


Og så: Skrekk & Gru er jammen nominert i hele to kategorier på Håndlaga 2012! Det er selvsagt stor stas å få være i så celebert selskap. I kategorien "Barn" er jeg nominert med Akkarskjørtet.


Og i kategorien klær er jeg nominert med denne buksa, som enda er i flittig bruk.
Har du ikke allerede gjort det, så ta en titt på Håndlaga  og stem på dine favoritter!


Til slutt noen ord om sytråd. Da jeg begynte å sy tenkte jeg ikke noe særlig over fenomenet sytråd, og tenkte at den billige sikkert var like god som den dyre. Men selvsagt er det forskjeller på sytråd også, som med alt annet. Jeg har omsider funnet min favoritt, nemlig Glüterman Mara. Den har klare, fine farger, er sterk, loer ikke ned maskinen min og kommer i spoler på 1000 m. 
Tråden kjøper jeg forresten her.



4 kommentarer:

AvMeg sa...

Gratulerer med finaleplass :)
De grønne buksene var fine - jeg likte stoffet. Har nettopp kjøpt brunt stoff med hvite hjerter selv som jeg fikk hjem i dag. Gleder meg til å sy bukser av det :)

Tilla sa...

Nydelige klær, og velfortjent nominasjon! Lykke til:)

dorabella sa...

Byxorna är ur fina som helst!! Älskar tyget!

Ingvild sa...

Gratulerer som finalist! Det fortjener du! Herlig blogg du har. Trenger litt syinspirasjon, dvs. har i grunnen nok prosjekter på gang... og som deg har jeg vel i grunnen heller ikke tid til å sy???? Legger meg hvertfall til som følger!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...