- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 18. mars 2012

Lillebror-skjorte

I en av mine japanske sybøker er det et skjortemønster som jeg liker godt. Egentlig er det et mønster beregnet på jenter, og tidligere har jeg sydd denne

Jeg hadde lyst til å lage en tilsvarende til lillebror, av det fine bilstoffet jeg har kjøpt hos Textart. Jeg valgte å gjøre skjorta enkel, uten skråbånd og annen pynt. Størrelsen er 100 cl, som passet fint til 4-åringen.






Det at knepping bak er forbeholdt jenter gidder jeg rett og slett ikke å forholde meg til. Jeg synes det funker like bra for små gutter. Men puffermene og rynking i ermene droppet jeg.

1 kommentar:

AvMeg sa...

Enig - den passet jo supert til gutt. Gøy for dem også å få noe hjemmelaga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...