- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 1. april 2012

Akkar galore!

For de som trodde at Skrekk&Gru var ferdige med Akkaren så tar de feil.
Etter å ha laget mine første barne-Akkar-skjørt til kunstutstilling, 
ble jeg spurt om disse også fantes i voksen-størrelse. 

To driftige damer og tidligere kollegaer med nyoppstartet firma har nemlig et 
spenstig formidlingsprosjekt som de kaller Akkardemia- og hva passer bedre da enn Akkarskjørt?
Og Akkarskjørt ble det. Først to stk som ble for små, og deretter to til som 
passet. Fire miniskjørt i dongeri med Akkar har jeg puslet med i det siste.

Skjørtene er sydd i dongeri med stretch. Resten av stoffene er en blanding av gjenbruk og nytt. 
De har lommer og glidelås i siden. 
Mønsteret er mitt eget og er basert på Chilliskjørtet











Et pirkete (og litt sært), men akk så herlig tidsfordirv! 
Nå skal jeg ha en liten pause fra Akkar og symaskin og skal heller tørke støv av skiene.

-Og hei og velkommen til nye lesere - det er veldig stas med hver eneste nye følger!

Fortreffelig påske til alle dere!

10 kommentarer:

grumama sa...

Ikke bare e du kreativ med symaskinen men du har en kjempeflott blogg også. Artig med lekne skjørt for voksne :)

Jøsses... sa...

Jøsses... for et arbeid det må være å sy de "beina"...
De er superflotte!!

Ønsker deg en god påske!!

Hege sa...

Jeg må bare si at du er jo kjempeflink! Bloggen din er en skattekistefor meg og jeg skulle ØNSKE jeg kunne fått kloa i mønstrene dine...! Mønsterkonstruksjon er ikke helt kompatibel med min tålmodighet og heller ikke mine evner på dette tidspunkt iallefall..Takk for inspirasjon!

Monstermønster sa...

For noen heldiggriser som fikk i voksenstørrelse! Kjempelekre!

God påske ønskes.

fabelblå sa...

Utruleg tøffe skjørt!

Anne Sofie Ejersbo sa...

Hvor er de skønne:-) Jeg har linket til dig fra min blog her:
http://annesofieejersbo.blogspot.com/2012/04/planktoninspiration.html

Anonym sa...

I dag kom eg over ei side med vinnarbilete i National geographics undervass-foto-konkurranse, og eg måtte berre tipse, for eg tenkte på dine tøffe marinbiologiske saum-kreasjonar då eg såg bileta :-) Du har kanskje sett det allereie, men her er i allefall ein link: http://news.nationalgeographic.com/news/2012/04/pictures/120427-best-underwater-pictures-sharks-whales-animals-science/?source=hp_dl1_news_underwater20120430#/best-underwater-pictures-sea-slug-grass_52164_600x450.jpg

Anonym sa...

Skjønar ikkje heilt kvifor eg blei anonym i kommentaren ovanfor (funkar sikkert ikkje med google-innlogginga i denne heller, då...) Helsing Annwes

Annwes sa...

I dag kom eg over ei vinnarbilete i National Gaographics beste undervassfoto-konkurranse. Du har kanskje sett det allereie, men eg måtte berre tipse, for eg tenkte på dine tøffe marin-biologiske saum-kreasjonar då eg såg bileta ;-) http://news.nationalgeographic.com/news/2012/04/pictures/120427-best-underwater-pictures-sharks-whales-animals-science/?source=hp_dl1_news_underwater20120430#/best-underwater-pictures-sea-slug-grass_52164_600x450.jpg

Alice BraLLan sa...

Alltså, jag älskar i stort sett allt du gör. Jag måste komma igång med lika flotta applikationer som du gör. Marinbiologilärare och allt som jag är. De hade gjort succé.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...