- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 10. juni 2012

Bruktfunn ble sommerkjole

Av og til har man flaks, som da jeg fant dette nydelige og helt 
ubrukte hjertestoffet på et loppemarked.

 Jeg vet at det er fra 70-tallet, for vi hadde slike kjøkkengardiner da jeg var liten, bare i grønt.
Jeg kom sent på dag to av markedet- tenk at ingen hadde snappet det før meg! 
Noen flere stoffer fikk jeg også med meg, men mer om det senere.

Dette er en ny kjolemodell som jeg har sydd for første gang, og som jeg liker veldig godt. 
Klaffen foran er lukket med seks knapper som jeg har kjøpt på en bruktbutikk i Reykjavik
(om du skal til Reykjavik i sommer, stikk innom Frida Franka!).


Kjolen er i størrelse 2-3 år, og dessverre har jeg ingen 
egne modeller i passende størrelse å teste kjolen på. 
Derfor skal denne skal få bli med på sommermarked på Magnor.


22 kommentarer:

K.YRA sa...

Jättefin klänning! Vilken tur du hade som fyndade det fina tyget! :)

Groovymama sa...

Virkelig fin kjole :-)

Lille sa...

Helt fantastisk stoff, og helt nydelig kjolemodell! Har du lagd modellen selv?

Hilsen meg

Merete sa...

Hold nu op, hvor er den fin.
Mønster, stof og knapper passer virkelig godt sammen.
Den skal du nok få solgt i en fart :-)

Bøllefrua sa...

Utrolig fin kjole, og kjempefint stoff. Hvor er mønsteret til kjolen fra?

Innestemmen sa...

Åh, fiiiin! Lurer også på hvor det mønsteret er fra =)

Snedig Snelle sa...

Så fin kjole! Og FOR et stoff! Ja det va et kupp :-)

grønn sa...

WOW - den var bare knall! Modellen, stoffet og knappene var en herlig sammensetning :-)

Arctic Mum sa...

Å, se hva det stoffet kunne bli til, utrolig fint!

Silje og Vibecke: sa...

Å HIMMEL!!!! for et vakkert stoff (ikke misunnelig i det hele tatt på en god måte) og for en nydelig kjole. Du altså, skikkelig flink!

AvMeg sa...

Nyyydelig kjole. Det stoffet var et skikkelig godt funn :)

Jøsses... sa...

Herlig kjole, og fantastisk godt kupp med stoffet!

Likte moedellen med alle knappene, den var ny for meg!

Maria sa...

Det er en af de skønneste kjoler, jeg nogensinde har set! KH Maria. www.maria-margadusen@blogspot.dk

Guro sa...

Oi, denne var fantastisk fin! Har du laget mønsteret selv? Dyktig er du!!
Stoffet var et virkelig kupp, og knappene var virkelig prikken over i'en.

Line / Xo Ein Ding sa...

Du laver nogle helt fantastisk flotte ting. Jeg har lige opdaget din blog men allerede læst et helt år tilbage og er meget meget inspireret af dine kreationer. ...Og misundelig på Deerdot stofferne, som ikke sælges mere!

Kh Line
Xoeinding.dk

Tråkleguri sa...

For en fantastisk nydelig kjolemodell!!

Jeg husker faktisk også dette stoffet i grønt med hvite hjerter. Vi hadde noen kjøkkenduker med grønn heklekant på.

dorabella sa...

Helt fantastiskt fin!!

Christina (Carla og krudtuglen) sa...

Hvor laver du mange fine ting - er ny i blogland, men har straks meldt mig som fast læsr....nu skal jeg i gang med at snuse mere på din blog.
K.h.
Christina

Naíma´s sa...

Åhhhhh så fin.

kickan sa...

Jättefin och tyget är helt underbart:-)

Fishermans Daughter sa...

Elsker både stoffet og kjolen :) Herlig barnetøy :)

Veronika

Kirsti sa...

Dette var en alldeles nydelig kjole! Fint fassong og fint stoff!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...