- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 12. august 2012

Bukse-dilla

Så mange bukser å sy - så liten tid.
August blir en bukse-måned, ettersom mange bukser skal syes i løpet av høsten.
Både til deltakelse på marked, og til en ny butikk som snart åpner her i byen. 
Men mer om det senere.

Disse to buksene i str 3-4 år er sydd i myk babycord, og har strikk i ryggen
og ribb i beina. Jeg har gjort noen endringer på mønsteret, så disse skal være litt
mer baggy i fasongen enn den første jeg sydde.

Jeg syr også denne modellen i str 2 år, men da med ribb i livet i steden for linning.


Og ja, modellen tar fremdeles lang tid å sy - selvom det heldigvis 
går litt kjappere for hver gang. Learning by doing- som det heter:-)

8 kommentarer:

Jøsses... sa...

Fortsatt like flotte bukser!!
Fine detaljer i lommene, de lige mi!! ;-)

Trollemor sa...

Disse buksene var knalltøffe! Jeg har klart å lokalisere mønsteret, og har planer om å prøve meg på en selv til lillemann som snart blir to. er det greiest med ribb i livet isteden for linning da? Syntes det var flott med ribb i bena også, selv om det opprinnelig ikke er på original mønsteret.
Men kan jeg spørre deg hva som er tidkrevende på dette mønsteret?... Før jeg hiver meg løs på det liksom:p

litlokalen sa...

Så stilige bukser du lager! Disse er berre råkule :) Gleder meg forresten til å høyre meir om butikken i Tromsø!

Elisabeth (frøkna og frøet) sa...

Utrolig tøffe bukser!

Emilie Hare sa...

Hvor er de bare virkelig fede, de ser meget profetionelle ud, du er virkelig dygtig :)

Tjooho! sa...

For noen NYDELIGE bukser!!! Hva slags mønster bruker du?

stines gullfine sa...

Hvor har du lokalisert mønsteret? Syns denne modellen er super fin!

Gunn Astrid Øfsti sa...

så utrolig fine bukser. Skikkelig for seg gjorte!!!Finnes det mønster noe sted på disse, og hvor finner man det i så fall? Eller er det et mønster du selv har laget? Dette er en modell jeg kunne tenkt å sy noe lignende av. Uansett. Super lekre bukser!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...