- engstelige monstre og andre kreasjoner -

lørdag 4. august 2012

Ny start - ny bukse

Sommeren er fortært og symaskinene har hvilt seg så godt og lenge 
at det var vanskelig å komme i gang igjen.

Det vil si helt til jeg plutselig kom på at jeg skulle sy denne buksemodellen.  
Løsningen på syvegring er som regel å prøve noe helt nytt.

Denne buksa har ikke ribb i livet, men med linning med strikk i ryggen sitter den perfekt likevel.
Lillebror likte lommene foran og bak, og spesielt beltehempene foran.

Buksa er sydd i lin fra S&S og med kløverstoff fra Deerdot i lommene.
Alle detaljene gjør buksa ganskel tidkrevende å sy, men jeg likte 
modellen og passformen så godt at jeg kommer til å sy flere.
Jeg skal også  modifisere mønsteret så det passer til mindre barn også.

Så hverdagen er er tilbake og symaskinene går igjen. 
Og ennå er det en rest av en slags sommer. Det er fint.

13 kommentarer:

Vibeke sa...

Så utrolig fin! Den likte jeg godt! Du er så flink altså :)

Snedig Snelle sa...

Utrolig fin!! DU e bare så flink... Imponert! igjen... :-) Misunne deg tålmodigheten som trengs og... sko hatt litt av den! :-)

LilleKrokodille sa...

Kjempefin bukse!

Innestemmen sa...

Knallkul bukse!

AvMeg sa...

Veldig fin med linning.
Jeg har ikke hatt syvegring i sommer, men heller hatt mer lyst til å strikke og hekle. Sikkert for det kan jeg ta med meg ut :)

Jøsses... sa...

Så flott bukse!! Likte godt belte hempene ...det gjorde seg!!

God sying videre på sen-sommeren ;-)

Jøsses... sa...

Superfin!!
Kjekt med litt anderledes bukser!!!
God helg!

Jøsses... sa...

Litt ivrig her ja.... ;-)

Asters sa...

Kjempefin og spesiell bukse! Ikke rart han ble fornøyd :)

Kristin sa...

Den buksa var utrolig fin!! Jeg liker spesielt lommene foran og beltehempene, skjønner godt av lillebror er fornøyd :) Er det lov å spørre hvordan du syr de lommene? Kunne godt tenkt meg å prøve på de...

Sally sa...

Ojojoj denne var jo knallfin og himla proff!!! Du er god!

knuffel sa...

Den buksa ble kjempetøff!

Henny sa...

Smarte bukser.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...