- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 23. september 2012

Nytt skjørt og komplementærfargenes mysterier

Test av nytt og egenkomponert skjørtemønster.
Den nederste delen er i cord og over et nydelig 
blad-mønstrete stoff fra Canada. De lilla lommene er
vintage, og jeg har bare en liten rest igjen. 

Hver gang jeg syr noe i grønt, tenker jeg
på lilla. Og når jeg syr i blått, tenker jeg på orange.
Det er merkelig hvordan komplementærfargene 
jobber seg fram i hodet. Jeg lurer på hvorfor det er slik-
kan noen forklare?

Bak i linningen har jeg satt i strikk som går halvveis fram.
Det gjør skjørtet mer rynkete bak enn foran. Det er alltid gøy å prøve noe nytt, 
og jeg har neste variant klar i hodet.


En ny og travel-travel uke venter, men enda noen timer får jobb vente
og helgefølelsen råde på syrommet.

6 kommentarer:

Ut på tur, aldri sur sa...

Nydelig skjørt!
Jeg liker også å bruke komplementærfarger sammen! (men komplementærfargen til grønn er rød...)

Skrekk o Gru sa...

Ja det har du jammen rett i! Jeg får unnskylde meg med at gul og lilla er komplementærfarger, og lys grønn er jo ganske nært gul...Men da er altså ikke min hjerne helt komplementær likevel:-)

Arctic Mum sa...

Ai, ai, for en nydelig modell! Lånes gjerne ut mer!

Skrekk o Gru sa...

Helt enig Arctic Mum- og så utrolig glad i å bli tatt bilde av!

AvMeg sa...

Gøy å prøve seg fram slik og finne på noe nytt. Fine stoffer og effekt av rynkingen :)

I en Sving sa...

Så herlige skjørt. Moro med farger da :9

Jeg har et blogglotteri på gang og 3 lodd kan du trekke om du vil. Kanskje en av dem er et lykkelodd? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...