- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 27. januar 2013

Blå kjole i blått lys

En blå variant av denne kjolen, sydd i et blått skjorte-aktig stoff med tynne hvite striper.
Mønsteret er fra en japansk sybok, og jeg liker spesielt godt knyteløsningen i ryggen.

Jeg prøver å redusere stofflageret, og egentlig er
det veldig inspirerende å tenke kreativt med de stoffene som allerede 
finnes i skapet. Men noen nye basisstoffer må det nok bli uansett.
Dongeri og cord kan jeg ikke gå tom for.

Jeg vil gjerne sy mange kjoler fremover,
men jeg skal også sy nye bukser til 
elstemann på 7. De fleste fine mønstre stopper på str 6 år,
så da må jeg nok tegne litt selv.

Sola er tilbake, snøen har kommet og symaskinene må igjen konkurrere med skia.
Jeg håper på to vinnere i den konkurransen:-)

2 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

En sån himla söt modell på klänning!

HOBBYMAUREN sa...

Kjempesøt kjole!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...