- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 20. januar 2013

Første vårtegn: kjolesøm


Det er gøy å teste nye mønstre, og nå som det går mot lysere tider (første solgløtt i dag!), føles det helt rett å sy bittesmå kjoler. Denne er i str 2-3 år og er sydd i fin svart og grå bomulsvoile med rosa lillemartine som fôr.

Det jeg falt for med denne modellen er den 20-talls inspirerte fasongen med rysjekant nederst. Jeg fikk også øvd meg på å sy skjult glidelås med fôr, og selvom det ikke direkte er vanskelig så er det litt knotete å få pent.

Jeg synes resultatet ble bra, men jeg er litt usikker på om jeg kommer til å sy mange av denne. Jeg skal endre modellen litt, tror jeg. Egentlig liker jeg bedre knepping i ryggen enn glidelås. Kjente at jeg umiddelbart burde legge inn en søknad om litt mer fritid, slik at jeg kan havne skikkelig på kjolekjøret. 

4 kommentarer:

Småregn sa...

Så skjønn! :)

Christina (Carla og krudtuglen) sa...

Virkelig fin - sød model og lækkert stof.
K.h.
Christina

Siljes kreative rom sa...

Så nydelig kjole! Kor er mønsteret frå?

Silje

Hanne sa...

Herlig!! Inspirerende!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...