- engstelige monstre og andre kreasjoner -

torsdag 31. januar 2013

Sailor pants (i mangel av et norsk ord)

Bukser blir fort litt seiler-aktige når de får knapper foran,
uten at jeg helt har skjønt logikken i det.
Jeg har tilbragt temmelig mange døgn på båt- men slike bukser med knapper
har jeg egentlig aldri observert.

Uansett synes jeg det er fantastisk artig å teste ut nye
spenstige mønstre til gutter - slik at de kan slippe å labbe rundt
i joggebukser eller alternativt trange dongeribukser. 
Og mønstre til gutter over 6 år florerer ikke.

Disse buksene var enkle å sy.
Knappene er bare til pynt og det er strikk i ryggen slik at buksa kan trekkes lett på.
Siden det alltid blir mye slitasje på knærne har jeg sydd på ekstra stoff.
Neste variant skal få baklommer- det er nemlig mest pop når buksene har lommer.

Ai ai captain!


7 kommentarer:

Gro sa...

Ser ut til å passe veldig godt, bra fasong!

Manja sa...

Kjempefin bukse!

rockefår sa...

Fine og friske bukser!
Problemet her i huset er at ingen hjemmelagde bukser er kule nok for en 7-åring.....

Annwes sa...

Det var ein fin buksemodell. Noko anna enn joggebukse, som du seier, men likevel med innsnurping nedst. Det er så praktisk, så kan guten ha buksa lenge. Kjempestilig, var buksa!

Veronica Habbestad sa...

Kjempefin bukse! :)
Satt som et skudd. ;)

HOBBYMAUREN sa...

Veldig fin bukse med friske og vår/sommerlige farger!

BlomsterBørn sa...

Ej hvor er de bare skønne ❤ må prøve med benrib næste par jeg syer.
Skøn blog du har

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...