- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 28. april 2013

Skoleguttbukse

Skolegutten foretrekker merkelig nok fremdeles hjemmesydd framfor kjøpt,
og nå var det på høy tid med utskiftning i garderoben.
Nå er jeg ganske kresen på buksemønstre, og aller helst vil jeg at passformen skal 
være god samtidig som de skal være like behagelige som joggebukser. 
Noe som ikke er lett å finne i størrelser over 6 år.

Denne buksa er basert på et mønster fra Shwin design, og jeg synes sidelommene var 
veldig fine og gjør buksa litt hverdagsfin. 
Egentlig hadde jeg tenkt til å sy den med flat front, men her foretrekkes høy ribb med snor.

Endelig fikk jeg trumfet gjennom bukser med oppbrett og ikke strikk. 
Fint med forandring, og siden den kan legges ned etterhvert vil den passe lenge likevel.

Jeg ønsker alle en god uke
- og sender en hilsen til nye følgere - velkommen!

6 kommentarer:

grønn sa...

Flott skolebukse! Det er bare å nyte så lenge man får lov å sy til dem ja. 9 åringen min er ikke fornøyd med hjemmelagde bukser lenger :-(
Artig å se flotte bilder fra bloggen din i siste SyMagasin!

AvMeg sa...

Super "skolebukse" - du syr så masse tøft til barna :) Gøy når de små liker det vi lager. Håper mine også gjør det lenge, selv om jeg ikke har våget meg på bukser til guttene. Det har blitt med skjorter, pennal og toalettvesker til overnattingsbesøk hos venner.
Fin ny uke til deg :)

Arvingen.com sa...

Så fine bukser! Her i huset går det i en salig blanding av hjemmelagede bukser og litt mer "stor-gutt" bukser kjøpt i butikker. Pelle begynte dog først å si i fra for ett års tid siden, og har frem til da alltid brukt hjemmesydde og borte-sydde, behagelige bukser. Den tid er nå tydelig over, og det er flott å få litt ny input til nye buksemodeller : ) Takk for tips om bra mønster! : )

: ) Marthe

Annwes sa...

Du er heilt rå på å sy stilige guttebukser! Nå har eg akkurat pakka ned alle stoffa mine fordi vi skal flytte om ikkje så lenge, men når det pakkast fram att og eg skal sy bukser til seksåringen, skal eg take meg ein inspirasjonstur inn i bloggen din :-)

Kristin sa...

Stilig! Så lurt med snor i ribben; det har jeg ikke tenkt på. Jeg har også prøvd meg på buksa fra Shwin (etter at jeg så den her hos deg), men den jeg sydde ble alt for smal over lår og rumpe. Jeg har tenkt å plukke det fram igjen og justere litt, for det er en kjempekul bukse for de litt større guttene (og jentene) :)

Innestemmen sa...

Nålepute-gibort hos meg :)) kom, kom! Knallfine bukser du lager altså :)) heldige gutt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...