- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 26. mai 2013

Vintageinspirert sommerkjole

Overrasket av et plutselig nord-Norsk sommervær 
(for 2 mnd siden hadde vi 1.5 m snø i hagen) er det helt umulig å ikke
la seg inspirere til å sy en bitteliten sommerkjole (str 1 år). 

Det finnes mange varianter av denne modellen, 
men denne forklekjole-varianten liker
jeg spesielt godt pgav knappene i ryggen. 
Det passer veldig godt til små mennesker siden kneppingen gjør den enkel å ta på.

Stoffet er en av mine absolutte favoritter for tiden.
Det er helt nytt (Michael Miller), men veldig vintage-inspirert.
Og siden lyseblått og brunt er så fint sammen måtte jeg sette et bisebånd i livet
- og sy på alle mine blomstrete blå knapper!

Jeg håper sommerværet holder (neppe) så jeg får sydd  flere slike småkjoler
 (evnt får jeg lage lokalt sommerklima ved å finne fram mine fine blomsterstoffer på syrommet).

7 kommentarer:

Småregn sa...

NYDELIG kjole i DEILIG stoff og farger!! Hvilket mønster er det?

Miriam

Kristin sa...

Lekker kjole! Du inspirerer :)
Hilsen Kristin

Grønn sa...

Å - så fin den var! HErlig med de lyseblå detaljene :-)

Christine sa...

Nydelig kjole og et kjempefint stoff :) pss, det har meldt bare godt vær kommende uke!

Guro sa...

ai, nok en utrolig flott kreasjon fra dine hender. fantastisk stoff!

elin-e sa...

Å, det var en nydelig kjole ! Både design og farger.

Tine sa...

Nydelig kjole og for et fantastisk fint stoff!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...