- engstelige monstre og andre kreasjoner -

mandag 1. juli 2013

Mitt nye sommerskjørt!

...ble grønt -
og ferdig akkurat i tide til ferien!

Mønsteret har jeg konstruert selv etter egne mål 
- og etter veiledning fra Mari Melliots "Syboka", 
og når jeg tegner mønsteret selv er det er alltid litt overraskende at det faktisk passer!

Det er et enklet A-formet skjørt, 
men jeg hadde ikke konstruert det akkurat på denne måten tidligere.
Det er usynlig glidelås i siden og dobbel linning.

God sommer til alle bloggere og blogglesere!
Jeg skal ikke surre rundt på internett i sommer, 
men heller lese mange-mange bøker i skyggen av et epletre
(vel, det er lov å håpe)!

7 kommentarer:

rockefår sa...

Fint skjørt, det sitter jo som en drøm! Set veldig bra ut!

God sommer, og lykke til med bøkene under epletreet:-)

Innestemmen sa...

Kjempefint! Nyt sommeren :))

AvMeg sa...

Det var skikkelig flott! Misunnelig :) Jeg har nettopp lest ferdig min første bok, så i morgen skal jeg og barna til biblioteket på jakt etter nye historier. Gleder meg :)

Annwes sa...

Tøft skjørt! Det sat veldig fint. Og blir nesten som kamuflasje under epletreet, ha det på mykje i sommar du, så får du sikkert ligge lenge i fred og lese! Eg har forresten sydd to gutte-tightsar til, ein til eigen gut og ein til ein kamerat av han. Har ikkje blogga dei ennå, altså, men måtte berre fortelje det ;-) Denne gongen var det ikkje noko problem å få gutungen til å prøve buksa, han likar den godt!

God sommar!

Jennie sa...

Jättesnygg kjol!!

elin-e sa...

Nydelig skjørt. Likte både mønster, farger ogfasong. Kos deg videre med bøker under epletreet. God sommer!

Hekkan Hekkel sa...

Kanonfint skjørt! :) Det var både sommarsleg og herleg retro :)
Håpar du får ein god boksommar :) Ja, det er alltid lov å håpe ;)
Håpar òg du får lyst å blade i hekleboka mi når den kjem til hausten, og kanskje bli inspirert til å prøve amigurumi :)
Klem, Kristin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...