- engstelige monstre og andre kreasjoner -

onsdag 7. august 2013

4 x skjørt med vaffelsøm

Hvor lenge har jeg hatt lyst til å prøve meg på vaffelsøm? 
- Lenge!

Så da jeg endelig rigget til og så hvor enkelt det var
var det vanskelig å stoppe.

Kort fortalt syr man med elastisk tråd som undertråd.
Tynne stoffer blir lettest rynket, 
derfor passet prosjektet perfekt til å bruke noen av mine myke vintage-stoffer.
Fire skjørt i str 2 og 3 år ble sydd i en fei. 
Det minste skjørtet passer husets 5-åring, så de er veldig fleksible på størrelsen.
Tenkt til å prøve det samme? 
- sett i gang, ingenting å frykte:-)

6 kommentarer:

Tina sa...

Så bra!

Anna Svenning sa...

Hvor er de bare fine! Og jeg er vild med det grønne stof. Mon du kan huske, hvor du har det fra?

Kh
Anna

AvMeg sa...

Jeg har tenkt så lenge på å prøve det jeg også, Har til og med kjøpt inn elastisk undertråd, men det virker jo så vanskelig :) Får nok bare hive meg ut i det slik du gjorde :)

Hekkan Hekkel sa...

Kjempefine skjørt :) Eg likte spesielt godt det øverste :) Nydeleg stoff :)

Kisser Laptern sa...

Ja, de er fine.
Jeg skal også sy en nederdel i dsag: en ½ sol!

KirstenBircou95

Molle sa...

Så utrolig fine skjørt! Flotte farger:-) Vaffelsøm er kjempegøy:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...