- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 16. mars 2014

Kimono in the making

Endelig lyden av symaskin og lyden av stoff som rives og klippes.
Siste dag på kurset i mønsterkonstruksjon lærte vi om enkle konstruksjonsmetoder,
og om hvordan mange plagg er konstruert ved hjelp av rektangler av ulik størrelse.

Oppgaven var å lage en kimono basert på egne mål. 
En enkel konstruksjon, men likevel fikk jeg noen a-ha opplevelser underveis.
Dessverre ble jeg ikke ferdig, og siden jeg ikke har symaskin her i USA blir den sikkert liggende til modning lenge i skapet før den blir tatt frem igjen.

Neste kurs på ønskelisten er "Sew like a professional", som er et sommerkurs. 
Det høres ut som den ultimate sommerferie, men jeg har en mistanke om at ikke alle medlemmene i familien er enige. 



2 kommentarer:

Tale Såstad sa...

Så kjekt å se innlegg fra deg! Venter i spenning på nye mønsterkreasjoner.

SiriR sa...

Så gøy at du får gått på litt kurs mens du er over there! Gleder meg til å se mere fra deg etterhvert.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...