- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 2. mars 2014

Mønsterkonstruksjon og livet i SoCal

Tre måneder er allerede tilbakelagt på den andre siden av planeten. 

Med sol (nesten) hver dag, palmer utenfor kontoret, kollibri i hagen, svømmebasseng, to små nordlenninger som lærer seg litt mer engelsk for hver dag, nye bekjentskap, nye utfordringer, fisketaco, surfebrett på kontoret, lukten av Eucalyptus og ikke minst med eget sjekkhefte. Dersom du som meg trodde at sjekken ble utryddet på 80-tallet tok du altså feil.

Men UTEN symaskin.

Gleden var derfor stor da jeg oppdaget tilbudet av sykurs og fashion design på byens Community College. Siden jeg begynte å sy har jeg hatt lyst til å lære meg mønsterkonstruksjon - fra noen som kan det skikkelig. I dag var første del, og jeg var nok like spent som mine to skolegutter på sin første dag på Amerikansk skole. Vi begynte med å tegne mønster fra et plagg vi hadde fra før, og selvom teknikken ikke er helt ukjent for meg var det fabelaktig å ha en profesjonell designer å spørre om de mer kompliserte triksene. Neste uke skal vi konstruere buksemønster. Gledings!


I mellomtiden raser hverdagene unna i like høyt tempo som hjemme (dessverre). At California var så stort og hadde så mye å by hadde jeg ikke reflektert så mye over før vi flyttet. Det er kanskje det som er så bra med å flytte på seg, at verden blir mer nyansert. Livet i arktis føles både fysisk om mentalt veldig langt unna. Det er nok bare å lagre mest mulig D-vitaminer, opplevelser og sy-inspirasjon som overhodet mulig på 8 mnd!

Hvis du vil se flere bilder finner du meg også på instagram og @skrekkoggru

4 kommentarer:

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Oi! Her er det noe jeg har gått glipp av! Så utrolig kult av dere å stikke av på den måten. Oppleve andre deler av verden på den måten, må være super. Og så gøy med et slikt kurs. Nei, nå må jeg inn og sjekke om du fortsatt er i Bloglovin'-lista mi. Ha en fin dag! :)

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Og nå så jeg at det var en stund sidne forrige oppdatering. Jepp! Men, da håper jeg på mange oppdateringer framover! :)

AvMeg sa...

Jeg lurte på hvor du var blitt av :) Så spennende med nye opplevelser for hele familien. Velkommen hjem :)

Guro sa...

En sånn opplevelse følger dere for livet. Det er fint å få ting i perspektiv, det er både utfordrende og godt å være hjemmefra. I ettertid er det også godt å ha flere plasser i verden som føles litt som hjemme. Og det er også godt å se at man kan trives en annen plass, med et ganske annet liv. Nyt tiden! Det ser herlig ut Ü Nå skal jeg søke deg opp på IG!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...