- engstelige monstre og andre kreasjoner -

søndag 14. desember 2014

Gule detaljer til jul

Desember har ikke akkurat bydd på mengder med tid på syrommet, men heldigvis fant jeg akkurat nok tid til å sy ferdig et skjørt som har ligget ferdigklippet i lang tid. 

Jeg tror det var den litt uvanlige konstruksjonen som gjorde det vanskelig å komme i gang. Men egentlig var det et ganske enkelt prosjekt, selv om det måtte noen tilpasninger til for å få skjørtet til å sitte godt rundt livet. Skjørtet er et omslagsskjørt med asymmetrisk knepping i folder foran. Mønsteret er fra sew daily pattern store.

Stoffet har jeg hatt liggende lenge, og er et litt blankt og mykt linstoff med godt fall. 
Det gule stoffet er vanlig bomull - egentlig burde det vært et litt glattere stoff, men jeg hadde ikke samvittighet til å bruke noen av de nydelige voile-stoffene mine til fór...

Det er veldig gøy å sy egne klær, og det skal jeg bli flinkere til i 2015. 
Kanskje finner jeg også motivasjon til å kaste meg over alle mine vintage-kjoler som bare må tilpasses "litt" for å bli helt perfekte. 
Hvis ikke kan det alltids vente til 2016...

God førjul til alle lesere! 

8 kommentarer:

Gro sa...

Stilig! Jeg tror også hvert år at jeg skal sy mer til meg selv. Men så kommer det andre prosjekter jeg bare MÅ gjøre. 2015 - til oss fra oss? :-)

Libbie sa...

Wauw hvor er den bare flot!!

Helle Berner sa...

den er sååå fin

astrid sa...

Så tøft skjørt. Dette mønsteret må jeg også forsøke. God jul.

Lilly sa...

Den er totalt fed!

SiriR sa...

For et kult skjørt! Stilig:)

Barbro sa...

Utrolig kult skjørt! Jeg var innom bloggen din og så skjørtet først en gang, og nå har jeg sittet å lett igjennom flere blogger for å finne det igjen for jeg klarte liksom bare ikke helt å gi slipp på det! Du skulle hatt en picarest link under innleggene dine så kunne jeg pinnet det :) Ellers hadde jeg satt veldig pris på en link til mønsteret, jeg var innom å lette litt etter det, uten å finne det (men det kan tenkes det var litt talentlaus leting) Utrolig kult var uansett skjørtet, det likte jeg kjempegodt.

Skrekk o Gru sa...

@barbro: takk, takk. Pinterest kan jeg dessverre ingenting om, men her er uansett en link til mønsteret: http://www.interweavestore.com/asymmetrical-folds-skirt

lykke til med syingen:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...